Extra tartalom · projekt · vizsgaidőszak

Felnőtt színezők kreatív hatásai

Képtalálat a következőre: „felnőtt színezők”Amikor igazán berobbantak a piacra ezek a felnőtt színezők, mindenki felkapta a fejét, hiszen tény, hogy hazánkban igazság szerint új műfajt teremtettek. Egyik osztálytársam még tavaly, érettségi előtt kapott rá, mondván, már annyira elege van mindenből, hogy csak erre van kapacitása. Kedvenc biológiatanárom is igencsak rácsodálkozott a dolgokra, tekintve, hogy az a fránya érettségi vészesen közeledett, na meg mert órán színezte.

Mikor a kezembe vettem az én Harry Potteres színezőmet, női családtagjaim erősen felkapták a kobakjukat, s a következő előítéletekkel bélyegezték meg rajtam kívül a könyvecskét is: Ilyen nagy hülye létedre még színezni akarsz? Nem a vizsgákkal kellene foglalkoznod?

Hát igen, eljön az az idő, amikor minden mindegy, s már nemcsak tanulni nincs kedve az embernek, de élni se! Tehát, hogy miért is ajánlom az ilyen jellegű színezőket? Egyrészt kikapcsol, s valamiféle teljesítési kényszert hoz elő belőled. A legnehezebb elkezdeni. Mikor megláttam a csapatból néhány ember munkáját, azt gondoltam, hogy nekem ez nem fog menni, általános iskolában színeztem utoljára valami értelmeset [, s nem kékre egy egész A/4-es lapot golyóstollal], ezért is gondoltam, hogy olyan darabos lesz, mint a tejbegríz a menzán, de amint elkezdtem, rögtön láttam, hogy nem lesz itt baj, sőt, még élvezem is. Amíg az ember színez, valahogy azon van, hogy valamit megalkosson, egyedivé tegyen, egy kész ábrát élettel töltsön meg, saját képére formálja azt. Míg elterveztem a színeket, úgy éreztem, hogy megszűntek a vizsgákkal kapcsolatos problémáim, s nem kellett elmennem nyaralni, hogy kikapcsolódjak, viszont jól akartam csinálni, hogy elégedett lehessek, elsősorban magammal.

Mindezek mellett fejleszti a kreativitást, ebből kifolyólag a problémamegoldást. Ha átlátod ezeket a bonyolultabb színezőket, akkor a problémákat is könnyebb lesz. Természetesen attól, hogy rózsaszínűre fested az eget, a probléma nem oldja meg önmagát, de a színkombinációk variálásával felfedezheted a rejtett lehetőségeket, olyanokat, melyekre eddig nem is gondoltál. Képtalálat a következőre: „felnőtt színezők”

Nem utolsó sorban fejleszti a szépérzéket is, illetve a kézügyességet. Nem hiába mondják, hogy gyakorlat teszi a mestert, és bizony, ha neki sem kezdünk, valamint elkönyveljük, hogy béna vagyok, akkor valóban nem leszünk jobbak. Egyszerűen csak meg kell adni az esélyt, s menni fog.

Később látni fogjuk, hogy elszakadunk a színesceruzától, s kipróbáljuk a vízfestéket, esetleg a porpasztellt, új dolgokat.

Illetve megnyugtat. Engem leginkább akkor hozott teljes nyugalmi állapotba, mikor bekapcsoltam mellé egy kis zenét. A kettő kombinációja tökéletes időtöltésnek bizonyult, mellékesen jegyzem meg, hogy az idő is elrepült, tehát végső soron unaloműzésnek is kitűnően alkalmas.

Ajánlom mindazoknak, akik némi nyugalomra, kikapcsolásra, fejlődésre vágynak, úgy, hogy közben csinálni is akarnak valamit. Akár csak pótcselekvésként, hiszen azt hiszem többen is vagyunk, akik akár jegyzetelés közben vagy tanulás gyanánt előszeretettel firkálgatnak…


cersei_bio

Reklámok

Felnőtt színezők kreatív hatásai” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

