interjú

PRO-interjú! ~ Incest a köbön

A mai napon mi vagyunk a hírességek, akik interjúalanyokká lépnek elő. Mint mindenkinek, nekünk is megvan a véleményünk egy-egy dologról, nekünk is vannak előítéleteink. Talán ez így is van rendjén. A téma sem hétköznapi, mondhatni igencsak tabu! Ez pedig nem más, mint a VÉRFERTŐZÉS. Ezúton is köszönöm 12 tagunknak [Zsebi, Timi, So-so, the Alpi; RavenS; Netra; Lorelei; Zhatria; Macsii; Noémi; Luca; Uszáma; Fancsali], hogy válaszoltak a kérdéseimre! Cersei

Mikor hallottad először a vérfertőzés szót, illetve az angol megfelelőjét (incest)? Esetleg a Blutschande megvan?

Macsii: Már nem emlékszem, hogy mikor hallottam először a vérfertőzésről, és nem tudom, mi az a Blutschande.

Uszáma: A vérfertőzés szót már korábban is hallottam, az angol, incest megfelelőjével te magad, azaz CERSEI ismertetett meg, ha emlékezetem nem csal.

Luca: Be kell ismernem, fogalmam sincs. Talán egy vagy két évvel ezelőtt? Nem tudom. Blutschande? Úgy hangzik, mint valami fogkrémreklám zeneszáma.

Noémi: Mióta az eszemet tudom nem ismeretlen számomra a fogalom. Talán főleg a történelemből ismert számomra a fogalom.

RavenS: Fanfiction tiiiiime

Timi: Fogalmam sincs mikor hallottam először a vérfertőzés szót, valószínűleg akkor, amikor még azt sem tudtam mi az. Az incest szót pedig Cerseinek köszönhetően ismertem meg. Blutschande az mi? Életemben nem hallottam róla.

Cersei: És akkor, hogy művelődjünk is, mert a Blutschande komoly fejtörést okozott, ez nem más, mint a vérfertőzés német megfelelője!

Mit gondolsz azokról, akik összekeverik a vérfertőzést a vérmérgezéssel?

So-so, the Alpi: Kár hogy potenciált lehet növelni tablettával, de IQ-t nem. Luxus utána olvasni?

Timi: Ha valaki nem hallott még a vérfertőzésről akkor könnyen megeshet, hogy összekeveri a két fogalmat, bár azért remélem, ilyen ember kevés van.

RavenS: Az leviooosa, nem leviosaaaa

Netra: Ne menjenek orvosi egyetemre. Légyszi…

Zhatria: Azt, hogy hülyék, legalábbis ha még 15 évesen sincsenek tisztában a kettő különbségével, az elég gáz…

Noémi: Lehet, hogy az általános suli alatt betegek voltak. 😀 Viccet félretéve, szerintem a két fogalom jól elkülöníthető, semmi közük egymáshoz, mindössze a nevük hasonlít, ez okozhat fogalomzavart.

Luca: Azt, hogy nem tudnak olvasni. Valószínűleg el kéne menni az éves vizsgálatra…

Olvastál-e valamilyen könyvet ebben a témával kapcsolatban korábban?

Lorelei: Nem, ezelőtt még soha nem olvastam a témával kapcsolatban könyvet. Azzal sem vagyok tisztában, hogy egyáltalán mekkora számban vannak jelen a könyves piacon az incest könyvek. Véleményem szerint nem sokan mernek ehhez a témához nyúlni és fejtegetni.

Noémi: Még nem, de kíváncsi lennék rá.

Fancsali: Antigonét olvastam már és szerettem is. Egyik legjobb kötelezőnek tartom, bár ez nem a vérfertőzés oka.

Netra: Trónok harca számít? Máshol szerintem még nem igazán olvastam róla, maximum ha belebotlottam egy elcsépelt szerelmes-leszek-a-bátyámba blog(ocská)ba.

Szerinted Suzuma miért nyúlt ehhez a témához?

Zsebi: Mert tabu téma? Elég merész a nő, kitudja, mit miért csinál.

RavenS: Biojábol kiindulva, a depresszióját próbálta kiírni magából egy kevésbé destruktív módon.

Fancsali: Egy húszasért, meg egy kalap szarért, azért. Egyébként meg: szerintem valami olyat akart alkotni, ami nem mindennapi, amire úgy felkapja az ember a fejét.

Uszáma: Mert magához nyúlni már nem volt elég izgalmas. (Honnan tudjam? XD )

Mit gondolsz magáról a vérfertőzésről? Helyes, nem helyes, blablabla!

Macsii: Számomra furcsa dolog, nem mondom azt, hogy mindenki folytasson szerelmi viszonyt a közeli hozzátartozójával, de ha az egyik ismerősöm előállna azzal, hogy incestben él, nem ítélkeznék felette.

Lorelei: Nem az én tisztem, hogy ezt eldöntsem vagy ítéletet mondjak a témáról. Ez csakis és kizárólag az érintettekre vonatkozik. Vannak dolgok, amiket rögvest elutasítunk anélkül, hogy megpróbálnánk megérteni. Pedig az sok mindenre magyarázatot ad.

Noémi: Nem helyes, hiszen biológia következményei is ezt mutatják. Ugyanakkor egy távolabbi rokoni kapcsolatban lévők közt el tudok képzelni szerelmi kapcsolatot, például unokatestvéreknél, ha nem annyira közeliek.

Szerinted miért adják fel kötelező olvasmánynak az Antigonét, illetve több helyen az Oidipusz királyt is?

Zsebi: Mert kínozni akarják a gyerekeket. Egyértelmű.

So-so, the Alpi: Hogy javítsanak az ifjúság effektív mély alvásban töltött időszakán, ezáltal kiegyensúlyozottabbak és kipihentebbek lesznek az igazán fontos tárgyaknál. Fontos a minőségi alvás.

Timi: Na, látod ez egy jó kérdés. Az elsőt olvastam a másodikat nem, de úgy gondolom azért, hogy ne csak LOL könyveket olvassunk és társait, hanem művelődjünk is egy kicsit.

RavenS: Mert híres, klasszikus művek, és a magyar irodalmi oktatás erősen kronologikus.

Netra: Mert bár tény, hogy erősen jelen van a vérfertőzés, de nem az a fő erénye az Antigonénak. Véleményem szerint a szereplők jellemfejlődése és a tanulság sokkal fontosabb szerepet játszik, mint incest barátunk…

Mi a véleményed a Bibliáról? Vallások alapműve, s hangsúlyozza a bűnt? Akkor mi újság a tanító célzattal?

Netra: Mivel nem vagyok vallásos, erről inkább nem nyilatkoznék…

Fancsali: Ateista vagyok. Következtess.

Zhatria: Ebbe inkább ne menjünk bele, nemrég volt egy igen hosszadalmas vitám, és semmi kedvem ehhez újra.

Noémi: Nem vagyok vallásos. Bár a Bibliát olvastam, és úgy vélem, helyesen értelmezem célját és meséit, inkább nem keresnék benne még mögöttesem tartalmat. Mindenki úgy értelmezi a művet, ahogy szeretné.

Luca: Látom, mire akarsz kilyukadni… Ha így belegondolok, akkor ebben a témában (lehet, hogy máshol is) a Biblia teljesen ellentmond magának. Én, mint “hívő” református lányka, majdnem minden héten járok vasárnap templomba. Az ott levő öreg nénik, illetve bácsikák, valószínűleg elítélnék azokat, akik vérfertőzésbe bonyolódnak, (van ilyen kifejezés egyáltalán?) pont úgy, ahogy azt a Biblia is megírja. AZONBAN, a Biblia azt is megírja nekünk, hogy szeretnünk kell felebarátainkat, csakúgy, mint magunkat. Ennek következtében igazából, mindkettő félnek igaza lenne egy esetleges vita során. Emiatt én csak azt tudom mondani, hogy ez egy elég nagy képmutatás volt azoktól, akik a bibliát megírták, még óh, de nagyon sok esztendeje. De mivel senki sem kérdezi a véleményemet, ezért maradjunk annyiban, hogy mindenkinek joga van eldönteni, hogy kit visel el és kit nem. Viszont, ha netán mégis úgy dönt, hogy van egy olyan személy, akit nem akar szeretni, akkor sem kell az illetőt kővel megdobálni, mondván bűnös, mivel a Biblia azt írta. Nem. Mivel a Biblia ugyanúgy azt is megírta, hogy szeresd felebarátodat, mint magadat, és bocsásd meg azoknak bűneit, kik ellenem vétkeztek, hiszen én is megbocsátok nekik.

Láttál-e már olyan filmet, amelyben van vérfertőzés?

Uszáma: Igen! 😀 de az valami idióta vígjáték volt, nem emlékszem rá pontosan…

Macsii: Igen (Bíborhegy)

Zhatria: Igen, Margó királyné.

Fancsali: Láttam. És ez itt a probléma.

So-so, the Alpi: Egészen biztosan, bár a Shadowhunters végül nem tartozik ide.

Cersei: You need a list? Merlin (1998); Nővérem, nővérem; Arthur király és a nők I-II; Bíborhegy, Margó királynő (ezt láttam, de nem emlékszem az incestre); A katedrális; Trónok harca; Róma; és még sok más, ami nem jut eszembe!

Esetleg sorozatot?

Zsebi: Game of Thrones.

Timi: Azt meg pláne nem.

El tudnád képzelni, hogy incestre adod a fejed? Ha ebben az időben nem is, de egy másik korban űznéd? [Nem úgy értem, hogy vasvillával az elkövetőt!]

RavenS: Se testvérem, se lelkem (Alpi szerint). Igen valószínűtlen.

Zsebi: Nope, szeretem az öcsémet, de noooot like that.

Lorelei: Nem tudom megmondani. Úgy, ha együtt növök fel az illetővel kétlem. De soha ne mondd, hogy soha. Ha nem tudnám róla, hogy incestre adnám a fejem, mert nem ismertem korábban az illetőt akkor ki tudja. Sőt, ide kapcsolódnak az érzelmek is, amiknek hiányában meg aztán végképp nem tudok nyilatkozni.

Uszáma: Nem, se most, se máskor.

Macsii: Nem.

Mi a véleményed, a vérfertőzés a királyi családok, illetve az istenek kiváltsága, melyből a halandó polgár inkább ne is részesedjen?

Noémi: A vérfertőzés a királyi családok körében csak a hatalom megtartásának eszköze volt. Halandó polgárnak talán eszébe sem jutott volna, hiszen nekik nem fűződött érdeke hozzá. Szerintem ez a cél nem volt tiszta, és több kárt, mint hasznot hozott. Vérfertőzést csak az kövessen el, akinek nyomós oka van rá, függetlenül attól király vagy közember.

RavenS: Nem is inkább kiváltság, mint politikai identitás. És általában nem sült el jól.

So-so, the Alpi: Látszik is a beltenyészet az angolokon példának okáért.

Mi lehet az oka annak, hogy a törvény ennyire elutasítja az incestet? (Hogy őszinte legyek, bünteti… ahh, mik vannak)

Zsebi: Fú, büntetőjog! Annak mindig megvan a maga oka, amiről a földi halandók nem tudhatnak.

RavenS: Olyan szinten szembe megy a társadalmilag elfogadott család-modellel, amit nehezen nyel le a többség. Aztán meg ott a megnövekedett esély, hogy beteg gyerek lesz az eredménye.

Fancsali: Ha a vérfertőzést elkövető pár női tagja kilenc hónapos hízókúrán vesz részt, akkor a végtermék nagy valószínűséggel nem lesz “hibátlan”.

Leginkább a “fogyatékos utódokkal” van gond?

Noémi: Igen, ez a legfőbb probléma. Ez a biológiai következmény elgondolkoztatja az embert, hogy vajon a sors egymásnak szánná-e a szerelmeseket. Ráadásul, mivel mindenkinek ez jut a dologról eszébe, félnék attól, hogy elítélnek.

Netra: Határozott kitolás velük szemben, hogy anyuci meg apuci pont tesók…

Megválaszthatjuk-e azt az embert, akibe beleszeretünk?

So-so, the Alpi: Valamilyen mértékben.

Timi: Hát gondolom igen. Ha a romantikus könyvekből merítenék, azt mondanám nem, akit nekünk rendelt a sors abba bele fogunk szeretni.

RavenS: Jótól kérdezed!

Cersei: Én nem tudhatom ezt, én protestáns vagyok.

Tudsz esetleg valakikről az ismerőseid közül, akik incestben élnek?

Zsebi: Az utcában van egy házaspár, akik unokatesók, és nem százasok. Van vagy 5 gyerekük, ők se azok.

Uszáma: Nem, hála az égnek.

Fancsali: Nyet.

Mit tennél, ha rájönnél, hogy gyermekeid incestben élnek?

Macsii: Kezdeti sokkot kapnék, majd összeszedném magam, s megbeszélném a gyerekeimmel a helyzetet.

Lorelei: Őszintén szólva fogalmam sincs. Már azt nehéz elképzelni, hogy gyerekeim vannak. Mondjuk, nem az lenne az első reakcióm, hogy csapot-papot félbehagyva szétüvöltöm a fejem és azonnal segítségért futok. Hanem leülök velük beszélgetni és meghallgatom őket. Szerintem ez a legfontosabb, amit a szülőnek meg kell tennie. Hogy szakítson időt arra, hogy meghallgassa őket. Utána sem tudom, mihez kezdenék. Talán jobban elmélyednék a témában és megpróbálnám a lehető legjobb megoldást alkalmazni.

Noémi: Először valószínűleg ítélkeznék, és szörnyű gondolataim lennének, de megpróbálnám megérteni mibenlétét, és ha úgy találom, igazi szerelemről van szó, szerintem az ítélkezés idővel elmúlna.

Bűn vagy nem bűn, ez itt a kérdés…

Macsii: Nem bűn.

Lorelei: Nem, nem és nem. Legalább is én nem úgy működök, hogy ránézek valakire és azt mondom, hahh ő jól néz ki, tuti bele is szeretek. Persze megpróbálhatjuk. De az érzések nem így működnek. Bizalmat és barátságot sem tudunk sok embernek szavazni, és nem azért mert nem akarnánk, csak egyszerűen nem lehet kierőltetni. Nem tudom, ez ritka klisésen és nyálasan hangzik, de kell valami, egy pillanat, egy-egy érzés (haha, nem a gyűlölet), amit kiváltson belőled az illető, hogy tudd, igen őt tudnám szeretni. De ez nem a döntésem következménye, hanem azé, hogy valami bennem bekapcsoljon. Bocs, jobb szót nem találtam rá.

Zhatria: Szerintem ez egy olyan kérdés, amiben nincs igen vagy nem. Mind a két oldalnak vannak érvei és ellenérvei. Ebben nem lehet dönteni, mint pl a kivégzésről. Játszhatunk Istent? Megtehetjük? Hol vannak az erkölcsi határok? Mindent a szerelemért? Elhagyhatod a gyerekeidet, csak azért mert 40 évesen találtad meg az “igaz” szerelmed? Lehetsz önző, vagy a család a vér számít inkább? Ezek nem társadalmi kérdések, hanem egyéniek szerintem. Mert olyan sokfajták vagyunk, nincsen fekete vagy fehér, hanem végtelen szürke különböző árnyalatokban. Ha kijelentünk egy szerintünk vélt igazságot egyetemes igazságnak akkor rossz úton járunk. Minden, ember, helyzet, sors más nem vonhatunk párhuzamot köztük.


cersei_bio

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

