ajánló · booktag · Extra tartalom · projekt · prológus · Uncategorized

A nagy FILMES Book Tag

Book Tagunkat ezúttal kilenc bátor jelentkező töltötte ki. Nevük csillogjon dicsőn a következő diadalíven: Timi, Netra, Zsebi, RavenS, Zhatria, Lorelei, Uszáma, Noémi és Cersei.

A legjobban sikerült könyvadaptáció:

RavenS: Felhőatlasz
Noémi: The 100, Ahol a szivárvány véget ér, Gyűrűk ura.
Zhatria: Büszkeség és Balítélet, a BBC-s.

A legrosszabbul sikerült könyvadaptáció:

Uszáma: Nem vagyok sorozatgyilkos. Nem is emlékszem, hogy végig bírtam-e nézni, de amennyire tetszett könyvben, éppannyira röhejes, amit filmen nyújtani tudtak. Nem csodálom, hogy még a mozikba se jutott el ez a teljesítmény.
Zsebi: Szürke ötven árnyalata ér? Konkrétan elrángattak rá a moziba, és borzalmas lett. Jaj, meg a Lenyűgöző teremtmények is brutálisan rossz volt, a könyvet moziba menetel előtt egy nappal fejeztem be, és hát mit ne mondjak, könyvmoly énem mélységesen csalódott volt, és őrjöngött.
Netra: Beavatott. Az első részt is alig bírtam végigülni… pedig könyvben imádtam. 😦

Egy könyvadaptáció, ami csak a színészeken múlott, hogy jó vagy rossz lett:

Timi: Beavatott
Zsebi: Beavatott trilógia első része. Theo James nálam vitte a prímet. Az már más tészta, hogy a folytatást még ő sem tudta élvezhetővé tenni, és hogy az egyből konkrétan annyira emlékszem, hogy tök menő tetkó van a hátán.
Lorelei: Rémségek cirkusza, Vámpírakadémia (rosszabb), Trónok harca (jobb)
Noémi: Shadowhunters sorozat: Clary karaktere egyszerűen borzalmas, így a többi hiányba tetszik, hiszen egy jó főszereplő mindennek az alapja.

Közeleg a nyár, válassz valami tökéletes nyári adaptációt:

Cersei: A muzsika hangja. Bár tény, hogy szerintem bármelyik évszakban megállja a helyét.
Lorelei: Ahol a szivárvány véget ér
RavenS: Fault in our Stars. A vörösre sírt szemekhez jól mennek az idei nyár divatszínei.

Egy könyvadaptáció, amit sohasem kellett volna leforgatni:

Timi: Örülök, hogy csinálnak könyvadaptációkat, így nem panaszkodom.
Zsebi: Meglepő lesz a válaszom: a Szürke ötven árnyalatának minden része ide tartozik. Legszívesebben elfelejteném, de sajnos nem megy.
Zhatria: Vámpírakadémia
Lorelei: Csillagainkban a hiba vagy Rubinvörös trilógia, na az is egy dafuq.
Noémi: Narnia 3. rész. Imádtam az összes Narnia történetet olvasni, de az a harmadik filmes rész egyszerűen az álmosságba kergetett. Ráadásul a sok izgalmas Narnia krónikája közül sikerült a rendezőknek pont a legunalmasabbat, és legsemmitmondóbbat a filmre vinniük.

Egy könyvadaptáció, amit XY jobban rendezett volna meg:

Netra: Én teljesen laikus vagyok rendezői témában, felőlem akár egy csimpánz is ordibálhatja a csapót, amíg jól sikerül a film.
RavenS: Az arany iránytűt nem ártott volna valaki olyan kezébe adni, aki olvasta a könyveket. Tök jó casting, gyönyörű díszletek, egész jó CGI, és akkor…. ez a sztori. WHHHHYYYY??? Csodákat lehetett volna művelni azzal a filmmel, ha pl. Peter Jackson kezébe kerül.
Cersei: Nos, nem azt mondom, hogy XY jobban rendezte volna meg már korábbi rendezők munkáját, de egyszer megnézném mi sülne ki a dologból, ha mondjuk a Dumas-féle A három testőrt Tim Burton vagy Guillermo del Toro rendezné. Hodor, akarom, most!

Egy könyvadaptáció, amelyik jobb lett a könyvnél:

Cersei: A ruhakészítő. Kate Winslet közel sem a Titanicos csaj, imádtam minden mozdulatát.
Zhatria: Trónok harca
Uszáma: Nerve – Idegpálya. Nem feltétlen állítanám azt, hogy jobb a könyvnél, de mivel teljesen más a kettő, így nehéz összehasonlítani őket. Sokaknak nem nyerte el a tetszését a film, de nekem tetszett. Szintén hamarabb láttam a filmet, mint ahogyan a könyvet olvastam volna.
RavenS: Nálam a Hunger Games határozottan ebbe a kategóriába esik, sőt, a Fault in Our Stars is. Utóbbi főleg azért, mert ameddig a filmen zokogtam, a könyvön alig lett párás a szemem, amit a mai napig nem igazán értek, de ez a helyzet.

Egy könyvadaptáció, amelynek köze sincs a könyvhöz:

Zsebi: A Villámtolvaj és a Szörnyek tengere (Percy Jackson). Inkább nem sorolnám a különbségeket, mert van pár.
Netra: Shadowhunters sorozat… még beszélni is fáj róla.
Timi: The 100, a könyv romantikus, a sorozat meg full akció.
Lorelei: Rubinvörös vagy Veronica Roth Hűségese.

Te vagy a rendező! Melyik könyvből készítenél filmet?

Timi: Soroljam fel az összeset? XD Az összes LOL könyvből természetesen. Tammara Webber: Easy, Joss Stirling Lélektársak sorozat, Luxen sorozat, Jamie McGuire összes könyvéből, Párválasztó trilógia, On Sai regényei.
Netra: V. E. Schwab: Egy sötétebb mágiáját mindenképpen vászonra vinném! Már látom is magam előtt azokat a gyönyörű kosztümöket… ❤
Uszáma: Ian Tregillis: Géplélek. Amilyen filmszerű leírásokat mutat, és összetett, minden tekintetben profi történetet tár elénk az író, egyértelműen ezzel a könyvvel lehetne legjobban dolgozni.
Cersei: Én A bronzlovast mondanám, pedig nem szeretem a világháborús, vagy legalább is XXI. századi háborús filmeket, egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányat láttam eddig, s melyik volt az a kettő. Könyvben sokkal jobban szeretem ezeket. Ez van. Viszont, ha megrendezhetnék egy filmet, kapnék a dolog után, hiszen a könyv csodálatos.

Egy könyvadaptáció, amelyikből a sorozat felülmúlta a filmet:

Zsebi: Olyan szívesen írnám, hogy a The Shadowhunters, de véleményem szerint borzalmas lett a sorozat és a film is, szóval ide ötletem sincs.
RavenS: A Büszkeség és balítélet BBC minisorozata örökre a kedvencem lett. Bár a filmmel is elvagyok, a sorozat szerintem ezerszer jobb.
Noémi: Nem sok olyan könyvet ismerek, amiből film és sorozat is készült, de egy ilyen, ami nagyon megmaradt az emlékezetemben, az a Büszkeség és balítélet. Míg az egy részes film változatai a könyvnek nem tudtak a kedvenceimmé válni, addig a folytatás formája Colin Firth-el a legnagyobb szerelmem.

Lecserélheted a szereplőgárdát! Melyik filmben és ki játszana kit?

Lorelei: Akármelyik Cassandra Clare adaptációját. Pl Jace lehetett volna Alex Pettyfer. Nővérem húgából Cameron Diaz helyett mondjuk Rosamund Pike.
Cersei: Eva Greent mindenhol lecserélném… 😦
Noémi: Az Időtlen szerelem trilógia összes színészét lecserélném, ugyanis ez a német megfilmesítés nálam nem vált be. Könyörgöm egy amerikai, színvonalas szereplőgárdáért! A Shadowhunters sorozatban Jace szerepében Alex Pettyfer-t látnám a legszívesebben, ugyanis a Jace-t megformáló színész mind külsőre, mind stílusra nem adja nekem vissza az olvasásélményben megismert, fantasztikus karaktert.


cersei_bio

 

Vélemény, hozzászólás?

