ajánló

Koreai dorama ajánlók

Mivel tegnap és még ma is a koreai kultúráról fogunk nektek pár érdekességet hozni, ezért úgy döntöttünk, hogy ebben a bejegyzésben megmutatjuk nektek azt a top10 koreai doramát, amit személyesen Lexa nevű bloggerünk választott ki, mindenféle témába belenyúlva. Találnak itt fogukra valót mind a romantikus, akció, misztikus, fantasy, de még a történelmi műfajt kedvelő rajongok is. Mi pedig mind arra biztatunk kezdjetek el koreai sorozatokat nézni, de csak mértékkel!

!Vigyázat függőséget okoz!

 

1, Strong Woman Do Bong Soon
 strong woman do bong soon
A történet Do Bong Soon-ról egy “átlagon felüli” csajról szól, aki tárgyakat roppant darabokra puszta kézzel. Habár Bong Soon egy kecses és elegáns nővé szeretne válni, hogy méltó legyen egy férfi szerelmére, nagy sajnálatára nem tudja tagadni szupererejét, amiatt nehézzé válik számára bármilyen kapcsolat létesítése. A különleges képességének hála Ahn Min Hyuk testőrévé válik, aki egy számítógépes cég kő gazdag örököse, excentrikus tendenciákkal. A sorozat Bong Soon, Ahn Min Hyuk és Bong Soon gyerekkori legjobb barátjának Gook Doo-nak az életét követi végig, valamint azt, hogy ez a hármas miként keverednek néhol ijesztő, néhol vicces szituációkba, leginkább Bong Soon erejének köszönhetően.
A sorozat maga nem rég, 2017 elején vette kezdetét, én pedig már a sok előzetesnek hála epekedve vártam, hogy vajon mit is fogok kapni. El kell mondjam nektek nem csalódtam, pontosan azt (szerintem még sokkal többet is) kaptam, mint amit elvártam, úgyhogy számomra teljes szenvedés volt végigvárni minden hetet a következő részekre, mert olyan szinten izgalmas volt a történet, hogy egyszerűen csak néztem a részek végén, ‘hogy ennek most komolyan itt van vége?! Kell a következő rész!!!’ Kb. ezt a szintet tanúsíthattam itthon egészen a sorozat végéig, amit a családom többé kevésbé elviselt, de már láttam rajtuk a vége felé, hogy egy kicsit sok voltam ez alatt a pár hónap alatt… 😀 De megérte végignéznem, az egyik kedvenc sorozatommá nőtte ki magát. Elsősorban azoknak ajánlanám akik szeretik a humoros, romantikus sorozatokat egy csipetnyi akcióval megspékelve. A nyomozós szál se hagy minket lazsálni, habár arra elég gyorsan rá fogunk jönni, hogy ki és miért csinálja azt, amit csinál.
2, W – Two Worlds
W
A történet főhősei két, egymással párhuzamos világban élnek. A való világban él az orvosként dolgozó Yeon Joo, míg a szupergazdag férfi főszereplő, Kang Chul a lány apja által rajzolt “W” című képregény fikciós világában létezik. A lány, aki rajong az apja által rajzolt manhwa főszereplőjéért, egy nap azon kapja magát, hogy bizonyos események hatására a két világ összekapcsolódik, s ő személyesen találkozik az épp vérben fekvő rajongása tárgyával. Az apja úgy akarja befejezni a 10 éves múltra visszatekintő történetet, hogy megöli a főhőst, de ezt valahányszor meg akarja tenni, a lánya szereplőként megjelenik a történetben, s megmenti a főhőst, habár még nem jött rá, hogy vajon miért is történik ez vele.
Egy barátnőm ajánlására kezdtem el kezdetben nézni, de már az első résztől kezdve rabul ejtett a sorozat, úgyhogy nem is volt kérdés, hogy folytatni fogom e. Mindkét főszereplőt nagyon jó színészek játszották, Lee Jong Sook már a koreai imádatom kezdetén belopta magát a szívembe, ezért különösen örültem, amikor felfedeztem, hogy ő lesz az egyik főszereplő. A karakterét nagyon jól alakította, mit ne mondjak, mindig is jól állt neki az öltönyös, kissé arrogáns, gazdag pasas szerepe. Főleg, hogy ilyen jóképű is hozzá… A sorozatot legfőképpen a fantasy, romantikus rajongóknak ajánlom, de szerintem az is simán leülhet belekukkantani, aki esetleg egy pörgősebb filmet szeretne látni, mert azért ezt a sorozatot se lehet székhez ragasztott fenékkel végigülni, az tuti.
3, Cinderella and the Four Knights
cinderella
Eun Ha Won egy középiskolás diák, aki arról álmodik, hogy egyszer tanár válik belőle, ám az oktatásához pénzre van szüksége. Egy nap segít valakinek, nem sokkal később pedig már egy kastélyban él, három harmadik generációs chaebol unokatestvérrel. Kang Hyun-Min gazdag, aki azt csinál, amit csak akar, míg Kang Ji Woon lágyszívű, de magányos és vad. A harmadik unokatestvér, Kang Seo Woo, énekes-dalszerző, aki igen jól bánik Ha Won-nal. Lee Yoon Sung pedig az elnök titkára, és testőre. Vajon hogy kerül ki a fiatal lány ebből az izgalmas szituációból?
Ezt a sorozatot is egy barátnőm ajánlotta és mivel neki elég jó szeme van hozzá, azt mondtam belekezdek. Főként azoknak ajánlanám, akik szeretik a jól megírt romantikus sorozatokat. Mert ez az. Habár beismerem voltak benne néhol idegesítő részek, amikor legszívesebben már rákiáltottam volna a főszereplőkre, hogy ‘gyerünk szedjétek már össze magatok! Ott van előtted, miért nem tudod végre bevallani, hogy beleestél??’ De ez nálam teljesen hétköznapi, mivel a koreai drámákban sajnos mindig megy a huza-vona, hogy ez nem akarja bevallni, hogy beleszeretett, de akkor a másik se fogja és ez így megy általában 20 részen keresztül, ami az elején még cuki, de a vége felé már kissé idegesítő egy ponton. Ennek ellenére is tetszett maga a cselekményszál, nem tudom mennyit mondok most azzal, ha kijelentem, hogy szerintem ez az egyik eddigi legjobb Hamupipőke feldolgozás, amit láttam.
4, Goblin
goblin
Több száz évvel ezelőtt Kim Shin-re, a hős hadvezérre mestere által lesújtott egy kard, de ő csodával határos módon mégsem halt meg, hanem egy örökéletű dokkaebi (koreai mitológiai lény) lett belőle. A jelenben Kim Shin épp ott tart, hogy már nagyon elege van a halhatatlanságból, szeretne végre békére lelni, de ez nem olyan egyszerű. Hogy vágya teljesülhessen, egy emberi menyasszonyra van szüksége, s fel is bukkan Eun Tak, az életvidám, középiskolás lány, aki megoldás lehet a problémájára. Tervébe azonban hiba csúszik, ugyanis egyre jobban belehabarodik a lányba. Vajon e hatalmas szerelem vet véget az életének?
Néhol humoros, néhol vidám, néhol, szomorú történet arról, hogy egy ősi, a mai világot nem ismerő koreai mitológia lény, hogy próbálja megtalálni azt a személyt, aki végül elhozhatja majd a számára a békét. Azonban kis hiba csúszik a tervbe, amikor úgy látszik az igaz szerelem is kopogtatni kezd az ajtón. Az, hogy egy ilyen abszurd helyzetben vajon hogy tudtak egymásba szeretni a szereplők számomra is kérdés, de mit mondjak. Látszik, hogy ezt a sorozatot is a koreaiak alkották meg. Kedvenc részeim azok voltak, amikor a dokkaebi és a Kaszás veszekedtek/beszélgettek egymással. Egyszerűen haláli páros az a kettő egymás mellett! Annyit nevettem minden egyes alkalommal, amikor azok ketten beszélgetni kezdtek. Az egyik nagyon nagy kedvenc jelenetem az volt, amikor hárman voltak a szobában a dokkaebi, a Kaszás és a dokkaebi unokaöccse, aki azt magyarázta nekik, hogy hogyan is kell okostelefont használni. A készítők nagyon viccesen oldották meg a jelenetet, akit érdekel lejjebb beszúrom a youtube videót tartalmazó linket, nevessetek ti is egyet.
goblin1
Videó itt:
5, The Liar and His Lover
lee-hyun-woo-joy_1488933560_af_org
Egy romantikus, zenei dráma egy már-már negatív, de zseniális dal producer és egy tehetséges, mindig őszinte végzős gimnazista lány között, akinek a hangja elvarázsol. A népszerű japán manga alapján itt a koreai élő szereplős dráma verzió.
Az előzőekhez képest ezt a drámát inkább annak ajánlanám, aki egy pihenős, nyári délutánt szeretne eltölteni valamivel. Maga a dorama fő témája a zene és az, hogy milyen nehéz is Koreában (de nyilvánvalóan máshol is) híressé válni. Hogy mennyi gyakorlás és elutasítás is vezet odáig, amíg végre igazából is színpadra léphetsz. És, hogy vajon mi is lehet az úgynevezett színfalak mögötti élet és az, hogy milyen nehéz is lehet sztárrá válni, mennyi felelősséggel és munkával jár mire odáig eljutsz.
6, Pride and Prejudice
Pride-and-Prejudice-Poster2
Egy jogi dorama egy csapat fiatal és szenvedélyes ügyésszel a központban, akik együtt harcolnak az igazságtalanság ellen, hogy megvédjék az ártatlan embereket. Miközben szembenéznek a nehézségekkel, megtanulnak együttműködni és alkalmazkodni egymáshoz.
Aki szereti az izgalmas, fondorlatos, akciódús filmeket/sorozatokat, az most koreai formában is megtalálta a neki valót. Habár ennél kicsit csaltam, még nem teljesen fejeztem be a sorozatot, de voltam olyan biztos magamban, hogyha eddig tetszett akkor talán most már nem is fog annyira megváltozni a véleményem. Itt is nagyon tetszett a szereplők játéka, valamint a két főszereplő közötti kapcsolat is, ami először kissé bonyolult volt, de miután minden félreértés tisztázódott, sikerült nekik is egymásra találniuk. Ahogy említett még nem sikerült a sorozatot teljesen végignéznem, de ahogy nézem elég ütős végjátékra számíthatunk majd, ha végre minden titok felszínre kerül. Szintén nagyon ajánlom mindenkinek, mert eszméletlenül jó sorozat!
7, Suspicious Partner
5011_LoveInTrouble_Nowplay_Small
Noh Ji Wook az ügyész egy váratlan és kínos helyzetben találkozik Eun Bong Hee-vel, az első éves igazságügyi gyakornokkal. Három hónappal később, újra találkoznak oktatóként és próbaidősként. A dolgok rosszabbá válnak, amikor Bong Hee-t elkapják a volt barátja meggyilkolásának gyanúsítottjaként. Bong Hee vádlott lesz. Vajon mi lesz Ji Wook következő lépése, aki amúgy egy nagyon kemény ügyészként ismert?
Igen, igen, egy újabb ügyészes sorozat mint láthatjátok. Nem tudok tenni azonban ellene, ugyanis imádom az ilyen témájú legyen az amerikai vagy koreai. Jelen esetben azonban ez a koreai változat kissé humorosabb egy amerikainál. A történet maga nagyon vicces, izgalmas és persze romantikus is, de egyik sincs túlságosan túlerőltetve. Nagyon jó a kémia a két főszereplő között, annak ellenére is, hogy elég nagy korkülönbség van közöttük. A sorozat amúgy jelenleg is fut a koreai csatornákon hetente két órában, de már ennek is a végén járunk, ha minden igaz már csak pár rész választ el minket a végjátéktól, amire én személy szerint nagyon kíváncsi vagyok. Ajánlom.
8, Flower Boy Next Door
flower boy next door
Ahogy a történet kezdődik…
Go Dok Mi békésen éldegél lakásában. Egyhangú mindennapjait csak a leskelődés dobja fel a szomszédban lakó srác Tae Joon után. Ez azonban rögtön megváltozik, miután már első alkalommal lebukik a szomszédba érkező vendég előtt….Ez a vendég nem más, mint egy híres videojáték tervező Enrique Geum.
Itt kezdődik Go Dok Mi kálváriája, mert ezután mindenki őt nyúzza valamiért. Elhagyva lakása rejtekét, kénytelen szembenézni viszonzatlan szerelmével; újra találkozik régi iskolatársával, aki megkeserítette életét; rájön, hogy reménytelen szerelmével nincs egyedül…
Enrique Geum Spanyolországból érkezik Koreába testvérét meglátogatni. Összeismerkedik Go Dok Mi-val, és megpróbálja a lányt kimozdítani kicsit lakása rejtekéből. Lelkes, néha bugyuta viselkedésével és kitartásával végül eléri célját…
Oh Jin Rak a lány közvetlen szomszédja, és titkon ő is szerelmes, mégpedig Go Dok Mi-ba (csak hogy a szerelemi sokszög itt se maradjon el) Kapóra jön neki, hogy a lány végre kimozdult, de a váratlan rivális rettentően idegesíti….Később feltűnik a színen egy hódolója akinek szándékai meglehetősen kétesek, és aki mellesleg Go Dok Mi egykori iskolatársa volt. Vajon ezzel még távolabb kerül szerelmétől? És egy titok a múltjából, amit igyekszik elrejteni, mennyire befolyásolja majd a körülötte élők életét?
Habár ez kissé régebbi sorozatnak számít (év szerint 2013-as) én mégis be szerettem volna tenni a listámba, mivel nálam az év egyik legjobb sorozata címet nyerte el. Nagyon nehezen tudtam nekikezdeni, mivel először ahogy elolvastam a “fülszöveget” és képeket nézegettem a sorozatból úgy tűnt, hogy egy teljes hülyeség az egész. Azt tudni kell, hogy a koreai doramák között is vannak nagyon betegek, és bevallom azt hittem ez is olyan lesz. És olyan nagyot koppantam a padlón, amikor elkezdtem nézni! Szinte magába szippantott, de annyira, amire egy könyv se volt már nagyon régóta képes. Ezért csak néztem és néztem és olyan, de olyanokat fangörcsöltem közben, hogy a nővérem már a diliházba akart küldeni, mert két napon keresztül csak azt néztem egész álló nap szerintem nem is fürödtem abban a két napban, de cssss…. és közben a szobámból nagyon, de nagyon furcsa hangok jöttek ki, ahogy később a nővérem elmesélte nekem. Amúgy annyira ezen nem csodálkoztam el, mivel konkrétan egész végig vagy röhögtem, de már annyira, hogy leestem az ágyról, máskor meg sírtam, de annyira, hogy orromon, fülemen, számon jött ki minden trutymó… Egy szóval. Imádtam.
9, Sensory Couple
sensory couple

3 évvel ezelőtt egy “véletlen” névhasonlóság miatt Choi Moo Gak húgát meggyilkolja egy sorozatgyilkos. Ezért rendőrnek áll, hogy elkapja a gyilkost, aki azóta is szabadlábon van. Choi Eun Seol – később Oh Cho Rim szintén egy véletlen miatt megússza, hogy ugyanaz a gyilkos (aki az egész családját is megölte) végezzen vele, azonban elüti egy kocsi és 193 napra kómába kerül. Miután felébred nem emlékszik semmire, azonban szerzett egy képességet: látja az illatokat. Véletlenül elüti Chaoi Moo Gak-ot, amikor ő egy rablót kerget, és segít neki megtalálni a rablót, majd onnantól kezdve egy csapatként dolgoznak, hogy elkapják a sorozatgyilkost, aki megölte Oh Cho Rim egész családját, valamint Moo Gak húgát.

Tudom, tudom, a fent kirakott kép kissé túlságosan nyálas, meg rózsaszín, meg úgy általában undorító, de esküszöm maga a sorozat nagyon jó és az alapötlet is nagyon eredeti. Egy lány, aki látja a szagokat. Az azért nem lenne semmi képesség. Főleg, ha ezzel sorozatgyilkosokat lehetne lenyomozni és megtalálni, ahogy itt is tették. Habár megmondom őszintén itt kissé sajnáltam, hogy végül is elkapták a főgonoszt, mert egyszerűen annyira jól játszott, annyira okos és fondorlatos volt… na meg a teste se volt semmi… Mit ne mondjak, nagyon jól castingoltak a sorozathoz, jobb színészeket nem is választhattak volna. És ez ugyanígy igaz a két főszereplőre is, nagyon édesek voltak együtt.

 

10, Descendants of the Sun

descendants of the sun

A történet Yoo Shi Jin századosról, a különleges alakulattól és Kang Mo Yeon doktornő szerelméről szól, mely egy másik országban való tartózkodásuk közben bontakozik ki, ahol egy ENSZ békefenntartó csapat keretein belül dolgoznak együtt.

Imádom, imádom, imádom! Az egyik legjobb sorozat, amit Dél-Korea valaha is megalkotott. Tele csupa humorral, élettel, fordulatokkal, romantikával, néhol szomorú néhol vidám részekkel… és mindennel, ami csak kell ahhoz, hogy beleszeress. Nem akarok nagyon beleugrani a sorozat elemzésébe, mert félő, hogy előbb-utóbb lelőnék pár igen fontos poént, hagyom ti hadd fedezhessétek fel ezt a csodálatos sorozatot, aminek csodálatos történet szála és csodálatos szereplőgárdája van. Remélem lesz közületek olyan aki elkezdi, ugyanis gyönyörű ez a sorozat. Kívül-belül.

 

luca_bio

Vélemény, hozzászólás?

