booktag · Extra tartalom · projekt · prológus

Hamis valóság, vagyis egy könyv, ami meglepett

krokos1

A Hamis emlékek trilógia második részének címét alapul véve olyan olvasási élményeket elevenítettünk fel, melyek megkezdése előtt teljesen más elvárásokkal álltunk hozzá, mint amit végezetül kaptunk a könyvtől. Ez lehet akár negatív értelemben vett csalódás, de nem zárjuk ki a pozitív élményeket sem. Hiszen ez a Hamis valóság.

So-So: “A Caraval hitetett el velem teljesen mást. A hamis valóság is stimmel, hiszen nehéz emlékezni közben, hogy ez csak egy játék. (A könyv kulcsmondata a “Remember it’s only a game.”) Aminél teljesen mást kaptam, mint amire számítottam fülszöveg alapján az a Csontszüret. Valami technos, digitális aurás dolgot képzeltem el és bumm, nem az lett. Buta vagy Pakka, menj aludni!”

Cersei: “A vérző Hold örökösei: Jaj, szörnyűséges egy förmedvény. A könyv, ami kifog rajtam, és nem tudom elolvasni. Nem megy. Borzalmas. Béna. Nem azt mondom, hogy jobbat írnék, de ember! Legalább huszonötször megpróbáltam elolvasni. Aj, pedig ha visszaemlékszem, ott nyarvogtam még kis porbafingóként -lehettem vagy tízéves-, hogy anya, anya, karácsonyra, kéne, mert ő, miért is? Mert tetszett a borítója? Ja, tízévesen tetszhetett is. Silány, vacak karakterrajzok, nulla történet, és most ott van a polcomon. Mivel elvileg egy sorozatról van szó (ennek valaki meg merte venni a következő részét is???), ezért nem is nagyon áll érdekemben, hogy tápláljam vele az agyamba elhintett gondolat -hogy esetleg most nyáron el kellene olvasni- magvait. Sokat vártam ettől a könyvtől, megcsalt, hazudott, és még lehet az emlékeim is hamisak róla? NEM! Ez egy pocsék könyv!”

Zhatria: “Brandon Sanderson: Ködszerzet – Nos csakis azért kezdtem bele, mert épp unatkoztam, és valami fantasyről volt szó, jó lesz az. Szögezzük le, hogy a borítója alapból rettenetes, így nem vártam tőle valami sokat. DE! Hoppá, nagyon meglepődtem, a történet nagyon sokrétű, kidolgozott, tartalmas. Nem egy felszínes kis történetecske, hanem egy jó átgondolt, jól strukturált történet. A karakterek is sokkal mélyebbek voltak, mint azt vártam volna. Imádtam a világot amit teremtett, azt ahogy elmesélte, teljesen beszippantott. És igen, igen szerencsére volt benne szerelmi szál is, aminek még jobban örültem.”

RavenS: “Dan Wells: Partials – Részben ember című regénye páratlanul fordulatos és pörgős kalandnak bizonyult, ám egy ponton azt hittem, rájöttem, mire megy ki a játék, és már nem tud újat mutatni. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, hiszen teljesen pofára ejtett, és azóta is az egyik kedvenc regényeim között tartom számon.”

Uszáma: “Veronica Roth A Beavatott trilógiájánál nagyon nagyot ütött az a bizonyos hamis valóság. A nagy hype körülötte, valamint az alapsztori is igen nagy reményekkel kecsegtetett, ennek ellenében olyan könyveket kaptam, amik nem igazán nyerték el a tetszésem. Az egyetlen értékelhető momentum bennük a végkifejlet, ahová eljutunk a trilógia végére. Karaktereiben sem olyan erős, mint amit elvárhatnánk egy ilyen jellegű történettől, talán éppen ezért veszít olyan sokat az értékéből.”

Lexa: “Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn – Nagyon sokan dicsérték mondván ez az egyik legjobb magyar könyv, amit már régóta olvastak, én meg hosszas hajszolás után azt mondtam, hogy akkor belekezdek, csak jó lehet, ha ennyire szeretik. Hát… annyit mondok, hogy egyáltalán nem azt kaptam, amit vártam, nekem nem tetszett a történet, így a második részt nem is tervezem a közeljövőben elolvasni.”

Netra: “Anna Banks: Poszeidónjáról először teljesen azt hittem, hogy ez is egy langyi, előre kiszámítható történetecske lesz, utána meg kiderült, hogy amúgy egész összetett mind a világ mind a cselekmény, szóval sokkal többet kaptam, mint amire számítottam.”

Timi: “Hát nálam ez a “megvezetés” inkább pozitív élmény. Leiner Laura: Akkor szakítsunk című könyvét úgy vettem a kezembe, hogy ez tuti nem fog tetszeni nekem, de végül határozott kedvenc lett.”

Ha megihlettünk, írd meg nekünk, hogy neked mi volt a legmeghatározóbb “Hamis valóság” élményed! 🙂

uszama_bio

Vélemény, hozzászólás?

