ajánló · Érdekességek · Extra tartalom · Körkérdés · Kedvencek · projekt

Kedvenc magyar könyveink

Könyvmolyként mindig nehéz dolga van az embernek, mikor a kedvenc könyvéről faggatják, hiszen hogy is lehetne csak egyet választani?? Egyet műfajonként, ha mázlink van. Egyet írónként, talán. De CSAK egyet? Szinte esélytelen. Így ilyesmivel nem is próbálkoztunk, inkább csak a magyar irodalomra koncentráltunk, ha már ez a mostani hét témája.

Zsebi: Legeslegkedvencebb magyar könyvem On Saitól az Esővágy és Petitől az Oculus. Ez a kettő egynek számít nálam, mert nem tudom, hogy melyiket szeretem jobban.

Netra: Vivien Holloway: Végtelen horizont – Mert egyszerűen letehetetlen volt! Magával ragadó szerelmi szál, akció és rejtély egymás hegyén-hátán, egy csapat fantasztikus szereplővel kiegészítve, akiket fáj elengedni a történet végeztével, annyira hozzád nőttek. Na meg persze az egészet megfűszerező különleges stílus, és az el-elcsattanó poénok sem elhanyagolható tényezők.

calderonRavenS: Jó, erre konkrétan lehetetlen válaszolni, de megpróbálom. Először azonnal a klasszikusok jutottak eszembe, amiket még élveztem is gimiben: Jókai, Karinthy Frigyes művei, Az ember tragédiája, Csongor és Tünde, és így tovább. De az a helyzet, hogy inkább mégis On Sai: Calderonját tudnám említeni, mégpedig azért, mert mielőtt még egyáltalán a Pro megszületett volna, mielőtt még a kortárs szórakoztató magyar regények piaca is jobban megnyílt volna itthon, mielőtt még egyáltalán tudtam volna, mi fán terem az arany pöttyös könyv, vagy hogy ki az az On Sai (hogy amúgy magyar, ráadásul nő), egyszerűen a kezemhez ragadt és belezúgtam a történetbe, a karakterekbe, a humorba, a stílusba, mint vak ló a szakadékba. Miatta mertem nyitni más kortárs magyar regények felé (olyan ez nekem, mint az alvós macim, vagy mint egy kapudrog, csak ez jó esetben nem dönt nyomorba), és azóta is imádom az írónőt, és minden egyes könyvét, mert egyszerűen képtelen rosszat írni.

Lexa: Bevallom nem vagyok nagy rajongója a magyar íróknak, de Helena Silence Enigmáját nagyon szerettem főleg az izgalmas és jól felépített cselekmény miatt.

Timi: Szabó Magda: Abigél, akárhányszor olvasom újra mindig találok benne valami olyat, amire előtte nem figyeltem fel. Egy kis rejtély, történelem, iskola és egy csapat lány. Határozottan egy olyan könyv, amit bátran ajánlok mindenkinek.

Noémi: Összeségében még mindig elég ritkán fordul meg a kezeim között magyar könyv. A máig kedvencemnek tartott művet tavaly év elején ismertem meg, ez a Frigg rokkája I. része volt A. O. Esthertól. A stílusa, története egy kicsit emlékeztet engem, a ma sokak által szeretett Outlanderre. Ez a regény teljesen hozzám illik, mind karaktereiben, mind történetében és hangulatában, most még nehéz elképzelnem, hogy ettől a könyvtől jobban szeressek egy másik magyar művet.

Cersei: Jókai Mór: A kőszívű ember fiai. Azért, mert mindenki utálta, és egyébként egészen kiemelkedő alkotás. Szépen meg van írva, Alfonsine pedig igen badass, ahogy mondani szokás. A film is szépen sikerült.

horgonyhelyUszáma: Moskát Anita: Horgonyhely. Szerintem nem fogok meglepetést okozni azoknak, akik ismernek, ugyanis lépten-nyomon mindenhol említem, hogy mennyire sokat jelent számomra ez a könyv. Szerintem nem csak magyar tekintetben a legkiemelkedőbb alkotás, azok között amiket eddig olvastam. Azoknak ajánlanám, akik az összetett, elgondolkodtató, de közben mégis fantasztikus történetekért rajonganak.

Lorelei: Böszörményi Gyula: Rudnay-gyilkosságok. Olyan szintű kutatómunka lapul az egész sorozat mögött, hogy a mai világban amellett nem mehetünk el szó nélkül. Szóval minden egyes újraolvasási alkalommal, amikor leveszem a regényt a polcról, ámulni fogok a hihetetlen háttérkutatáson, a tudáson, amit magában rejt. Meg persze izgalmas is és szerethetőek a karakterek, de ez már csak hab a tortán.

Mancs: Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde. Imádom, hogy egyszerre érzem népmesének és fancy romantikus alkotásnak. Mindemellett egy nagyon részletes, eseménydús történet egy tündérlány és egy ember szerelméről.

Fancsali: Ömm… a kedvenc választással én mindig bajban vagyok, mert mi van akkor, ha megsértődik a többi? Most mégis hosszas gondolkozás után talán John Caldwell Káosz című regényét tudnám mondani. Egyrészt ugye imádom a dark fantasyt, másrészt a szerzőnek páratlan humora van.


Nos, ezek azok a magyar könyvek, amik a mi szívünkhöz a legközelebb állnak. De érdekelne a ti véleményetek is! Mik a kedvenceitek?

zsebi_biobizbasz_bio

Reklámok

Kedvenc magyar könyveink” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Nekem hiányzott Gaura Ágnes. A Borbíró Borbála-sorozata szerintem remek. A főhősnő elbűvölő, konok, pimasz és még sorolhatnám. Egyedi karakterek, jó történetvezetés és amit a legjobban kedvelek benne a fanyar humorú társadalom kritika. Marcsi midenkinek csak ajánlani tudom.

    Kedvelés

    1. Az első részét olvastam, és valóban jó kis könyv. Ugyan kedvenc nem lett egyelőre, de mindenképp szeretném folytatni a sorozatot, amint lehetőségem adódik rá 🙂

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

