Booktagek · Extra tartalom · projekt

YA Booktag

A Prológus csapatán belül mind szeretjük a YA korosztályba tartozó könyveket, mellette pedig lassan hobbink lesz a booktagek kitöltése, ezért úgy gondoltuk játszunk egy kicsit és pár könyvhöz kérdéseket társítunk.

silber

Silber – Egy könyv, amit szívesen olvasnál este, lefekvés előtt.

So-So: Drakula! Ki nem szereti az intenzív lefekvés előtti élményeket? Külön plusz pont, ha még vihar is van kint és az áram is elmegy.

RavenS: Laini Taylor: Füst és csont leánya. Olyan meseszerű a hangulata, hogy biztos szépeket álmodnék tőle, tele lángoló szárnyú angyalokkal és a legkülönbözőbb szörnyekkel.

13 okom volt – Egy könyv, amit másoknak köszönhetően olvastál.

Lexa: Jojo Moyes-től a Mielőtt megismerteleket egyik kedves molyos barátnőm ajánlotta nekem még anno és nem is mondhatott volna jobbat, örök kedvenc lett.

Mancs: Ez a Maybe Somedaay *-* Zsebi beszélt rá könyvfeszten, pedig nem akartam megvenni, mert a korábban olvasott CoHo könyvek nem tetszettek. De eez, imádtaam! Biztos, hogy jó pár könyvét el fogom még olvasni az írónőnek!

Lorelei: Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései. Ha legalább két évig nem, akkor semeddig sem nyaggatta a fülemet Zsebi az elolvasásával 😀

Uszáma: Aziz Ansari: Modern románc: Magamtól nem biztos, hogy kezembe vettem volna a könyvet, így mikor hozzácsapták egy másik érdekelt könyvem mellé, kénytelen voltam belevágni. De milyen jól is tettem, nagyon humoros és izgalmas kötetről van szó. Ajánlom mindenkinek!

Netra: Ha annyi pénzem lenne ahány könyvet a Pro tagok ajánlására olvastam mióta megalakultunk, higgyétek el, soha többet nem kellene az anyagiak miatt aggódnom. De hogy egyet ki is emeljek, legyen mondjuk A hamis herceg, mert abba önszántamból biztos, hogy nem kezdtem volna bele, pedig nagyon is jó kis történet.

covers_343321

A hazudósok – Ha elfelejthetnél egy könyvet, amit olvastál, melyik lenne az?

Cersei: The Deal – Az üzlet. Olyan volt, mint a sóska. Jobb nem is emlékezni rá.

Noémi: Sajnos E. Lockhart: A hazudósok című műve éppen ilyen volt számomra. Annyira sokan dicsérték ezt a regényt, nekem éppen ezért okozott csalódást. Az írói stílus távol állt az élvezhetőtől, a történet vége pedig egyenesen elborzasztott. Sajnos semmi pozitívumot nem tudnék a regényről mondani.

RavenS: Cassandra Clare: A Herceg. Azokat az órákat soha nem kapom már vissza.

Zsebi: Victoria Aveyard: A vörös királynő. Borzalmasan összekutyult turmix, amivel csak az időmet vesztegettem.

Twilight – Kedvenc guilty pleasure könyved (valami, ami nagyon rossz, de mégis szereted).

Lexa: Egyik kedvenc guilty pleasure írónőm Nalini Singh tőle bármi jöhet, de főleg a Psy-Changeling sorozatát szeretem nagyon, valamint Jennifer L. Armentrout könyveinek sem tudok sokáig ellenállni. Most is éppen a White Hot Kiss magyar megjelenésére várok.

Noémi: Kiera Cass Párválasztó sorozatának utolsó kötete A korona éppen ilyen regény számomra. Legtöbben a sorozat első három részét imádták, de az utolsó két részt, főszerepben Eadlyn-el már csak nagyon kevesen szerették. A főhősnőt a többség beképzeltnek tartja és negatív karakternek, és bár nekem sem lett a kedvenc szereplőm, és a rengeteg helyes fiú versenyzőből egyik sem vett le igazán a lábamról, én mégis élveztem ezt a regényt is, egy nap alatt ki is olvastam.

Zsebi: Sarah Shepard könyvei ilyenek számomra. Nem imádom őket, sőt igazából nem is szeretem annyira egyiket sem, de tökéletes kikapcsolódást nyújtanak. A 10-11. Pretty Little Liars kötetnél járok, szóval ja, ha guilty pleasure, akkor PLL könyvben és sorozatban is.

Netra: Leiner Laurától a Remek! ilyen. Még fiatalon írta a könyvet, köszönőviszonyban sincs a mostani munkáinak színvonalával, de én mégis nagyon szerettem olvasni, rengeteget nevettem rajta.

Papírmágus – Egy alul értékelt könyv, pont mint a papírmágia.

Cersei: Falling Kingdoms – Királyok harca. Szerintem van ennél sokkal rosszabb is, amin úgy meg vannak dobva a százalékok, hogy csak kapkodom a fejem.

So-So: Royal Bastards. Tök jó kis könyvecske, de külföldön sem kapott szerintem olyan hatalmas figyelmet, pedig milliószor rosszabbak sikert sikerre halmoznak.

Zhatria: Szél neve, egyértelműen nem kap elég figyelmet!

Zsebi: Rosamund Hodge: Kegyetlen Szépség c. könyve pontosan ilyen. Még mély olvasási válságban is képes voltam élvezni a történetet, sőt egyenesen imádni. A karakterek valóságosak voltak és nem az életképtelen fajtából valóak, mint a nagy többség a YA könyvekben.

Lorelei: Zakály Viktória: Szívritmuszavar. Valami hihetetlenül gyönyörűen megfogalmazott, keserédesen költői.

covers_386795

Rengeteg – Melyik könyves karaktert vinnéd magaddal, ha egy bűvös erdő mélyen lapuló gonosszal kéne szembeszállnod?

Cersei: Én lennék a gonosz, ugyan kérlek.

Timi: Jace-t a Végzet Ereklyéi sorozatból, elég jól harcol, talán sikerülne legyőznie a gonoszt, ha mégsem, akkor sajnos így jártunk. Vagyis csak ő, mert amikor észreveszem, hogy vesztésre állunk elbújok. Elvégre neki van hőskomplexusa nem nekem.

So-So: Vasilisát a The Bear and the nightingaleből, mert ő mindezt már megtette, és nagyon érzi ezt az erdősdit.

RavenS: Valószínűleg Mad Rogant Ilona Andrews: Hidden Legacy sorozatából. Tőle még egy ősi gonosz is megtorpanna egy pillanatra, és elgondolkodna, tényleg kell-e ez neki. Ráadásul ő már kijutott egy gyilkos dzsungelből, tuti kijuttat a Rengetegből is.

Uszáma: Ian Tregillis: Géplélek. Jax-et vinném magammal, ugyanis egy kattogóval minden bizonnyal nagyobb esélyem lenne a győzelemre. Ráadásul Jax ultra jófej, szóval azt hiszem, jól kijönnénk.

Winner’s Curse – Egy könyv, ami több, mint aminek látszik.

Lexa: Tabitha Suzuma: Kimondhatatlan című regénye nekem első látásra csak egy újabb szerelmes történetnek látszott egészen addig, amíg bele nem olvastam. Na, utána a véleményem gyökeresen megváltozott. Elég nagy hatással volt rám a könyv, ezért ajánlom, hogy aki teheti kezdje el. A szép borítón kívül több is rejlik abban még.

Zhatria: Harry Potter, igazából egy antiszociális gyerek felemelkedése a népszerűek közé.

Mancs: Az emlékek őre! Nemcsak egy nagyon kedves, aranyos történet, de sok mindenre rávilágít a világgal kapcsolatban, érdemes odafigyelni erre a történetre.

RavenS: A. M. Aranth: A liliom kora. Teljesen elhiheti veled, hogy egy egyszerű steampunk nyomozós sztoriról van szó, aztán az Epilógus úgy oldalba kap, mint a Katrina New Orleanst.

Lorelei: Moskát Anita: Horgonyhely. Hihetetlen micsoda ötletek és gondolatok bújnak meg a sorok között. Előfordul, hogy helyenként vontatott, de ami ebben a könyvben rejlik az valami fantasztikus.

Uszáma: Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó: Nem néztem volna ki a könyvből, hogy túl a kliséken is tud teljesíteni, pedig de! Ennél meghatározóbb könyvélményem kevés volt. A hangulatát olyan szinten átvettem, hogy hetekig a hatása alatt voltam.

sárga1

Ezredik emelet – Melyik könyves karaktert löknéd le az ezredik emelet tetejéről?

So-So: Az összeset az Ezredik emeletből…

Mancs: Akármennyire is imádom az árnyvadász történeteket és Clare munkásságát, Jace Waylandet lökném le az ezredik emeletről úgy, hogy magával rántsa Clary Frayt is. Nem tudtam megbarátkozni velük, hiába olvastam többször is a történetüket, nagyon sokszor idegesítettek az egymás után epekedéssel és szenvedéssel 😦

RavenS: Megintcsak kedvenc életképtelen triómat hoznám fel: Will, Tessa és Jem a Pokoli szerkezetekből, mert akkor egy se maradna nyávogni és végre lenne egy kis lelki nyugalmam.

Lorelei: Eimét Gerencsér János Kósza utak legendájából. A kis agyagedényeivel együtt, hadd törjenek csak.

Csak a bajt hozod rám – Melyik a kedvenc fura párosod?

So-So: V. E. Schwab könyvéből a Viciousból mind a Victor és Sydney, mind az Eli és Serena páros és ezeknek keverékei is iszonyat furák. Mondjuk az egész könyv egy hatalmas, zseniális, izgalmas furaság!

Zhatria: Lucy és Don On Sai tollából. Egyik se százas.

RavenS: Cinder és Iko. Bár valahol nem is annyira fura, hogy egy kiborg és egy chiphibás android ilyen jól megvannak, de annyi biztos, hogy elképesztő módon szórakoztatóak!

Uszáma: Ned Vizzini: Nyomás alatt: Frissen olvasott kötetből választanám a főszereplő Craig-et valamint az összekaszabolt arcú lányt, Noelle-t. Érdekes egy párost alkottak, de éppen ettől lett olyan különleges.

27883214
Caraval – Egy új megjelenés, amit már nagyon vársz.

Timi: Jamie McGuire: Gyönyörű búcsúzás, alig várom, hogy olvashassam. *-* A másik pedig, Kendall Kulper: A mágikus tolvaj.

Noémi: A Tűz mint jég című könyv az, amit már a legrégebb óta várok, és ami ha nem érkezne már most a hónapban, én egészen biztosan nem bírnám tovább. Az első rész annyira megfogott, és annyira sok lehetőséggel ért véget, hogy egészen biztos vagyok az izgalmas folytatásban.

Zsebi: Nemrég derült ki, hogy Victoria Schwab ír folytatást a Darker Shade of Magic trilógiához, sorozattá bővítve azt. A Threads of Powert már nagyon várom tőle, meg amúgy a Darker Shade of Magic gyűjtői változatát is.

Netra: A Harag & hajnal második része, a Rózsa & Tőr. Amióta csak befejeztem az első részt, azóta ácsingózom a folytatásra.

Rebel of the Sands – Egy perzselő, hangulatos könyv.

Cersei: V. E. Schwab: Egy sötétebb mágia. Már tűkön ülök a Gyülekező árnyak miatt. Szabadítsatok meg!

So-So: Kérdésben a válasz. A Rebelnél nincs jobb és perzselőbb könyv, ami könnyen eszembe jutna, mert általában a jeges hangulatosokat kedvelem. Amani viszont az én szívem is megolvasztotta.

RavenS: Perzselő semmiképpen, hiszen egy deka romantika – vagy sivatagi klíma – nem található benne, viszont annál hangulatosabb Catherine Fisher: Incarceron című regénye, ami a mai napig az egyik legjobb steampunk, amihez szerencsém volt az évek során. Sötét, kicsit nyomasztó, de közben rejtélyes és egyszerűen gyönyörű. Csak ajánlani tudom, főleg őszi olvasmánynak, mert tökéletesen passzol az évszakhoz!

Uszáma: Moskát Anita: Bábel fiai: A perzselésről egyből Bábel forró közege ugrott be. Szerencsére a hangulat is adott, hiszen az írónő mindent megtesz ennek éreztetése érdekében.

Ezek lennének a mi válaszaink, és a Tiétek? 🙂


zsebi_bio

Hozzászólás